V kraljestvu gozdnega duha in gozdne vili Firi (3. del)
- 1 Izbira ciljev iz učnih načrtov
Uvedba devetletke je korenito spremenila učne načrte spoznavanja narave in biologije. Še bolj pa so na učiteljevo izbiro oblik in metod dela vplivali pravilniki, s katerimi so spremenili dolžnosti in pravice učencev. Verjamem, da v najboljši veri, da bodo stvari spremenili na boljše. Danes lahko odnosi, delo in znanje potrdijo, da bi bilo bolje učiteljem dovoliti vzgajati, staršem in učencem pa nositi svoj del odgovornosti. Iz naših učencev in otrok staršev rastejo obiskovalci gozdov in narave.
Devetletka pa je prinesla tudi mnogo dobrih stvari. Med drugim smo učiteljice naravoslovja iz novih učbenikov in delovnih zvezkov lahko spoznale, kako lahko za doseganje vsakega cilja v učnem načrtu najdemo mnogo različnih metod in oblik dela in jih tako večina dosežemo tudi s poukom v gozdu.
S pridobljeno spretnostjo bi lahko danes prav vse cilje učnih načrtov za naravoslovje in biologijo realizirala s skrbno izbranimi metodami dela in z dobro zasnovanimi učnimi urami v najlepši in najboljši učilnici – v gozdu.
Učenje v gozdu je za učence drugačen, nov način usvajanja novih znanj in zahteva posebej v prvih urah porabo časa in energije za spoznavanje pravil, ki so pri delu v učilnici drugačna in običajnejša ter s tem lažje sprejemljiva.
Naša šola, Osnovna šola Slivnica pri Celju, leži obdana z gozdom na gričku nad vasjo Gorica.
V bližini leži Slivniško jezero in teče reka Voglajna. Če prihajate iz smeri Celja, se pri nas začnete vzpenjati in spuščati preko hribovitega kozjanskega sveta. Večji del našega območja tako prerašča gozd.
Zaradi vpliva alpskega, celinskega, panonskega in ilirskega podnebja živimo na območju izredne življenjske pestrosti. Podeželje ohranja stik z naravo.
Vse nove možnosti razvoja sveta pa s seboj prinašajo tudi k nam nove pasti. Predvsem odtujenost na vseh področjih in zaradi neznanja nepotreben strah.
Učni načrt nam torej omogoča pouk izvajati v gozdu. Prednosti pouka v gozdu so še doseganje ciljev kognitivnega področja in vzgoje za zdravo življenje.
Se nadaljuje …